آنچه باید در مورد درایو فرکانس متغیر بدانید؟

دانستن در مورد عملکرد درایوهای فرکانس متغیر بسیار مهم است، زیرا آنها به طور گسترده در برنامه های کاربردی موتور AC استفاده می شوند. در مقایسه با درایوهای موتور سنتی، VFD قابلیت های عملیاتی و عملکرد بیشتری دارد. نام های دیگر VFD عبارتند از

  • درایو سرعت قابل تنظیم

  • درایو با سرعت متغیر

  • درایو فرکانس قابل تنظیم

  • درایو AC

  • میکرو درایو

  • معکوس کننده

 

پمپ پریستالتیک شیلنگی مخصوص سیال اسید قلیایی ویسکوز و سس

ما در DTR Services بیش از 20 سال است که به فروش تجهیزات همراه با ارائه خدمات نصب و تعمیر مشغول هستیم. چه ژنراتور ، چه پمپ و چه موتور ، شما همیشه می توانید روی ما حساب کنید. ما می دانیم که هر موقعیتی می تواند منحصر به فرد باشد و به همین دلیل است که خدمات یک به یک را برای مشتریان خود ارائه می دهیم.

 

در این پست وبلاگ، توضیح داده ایم که چگونه درایوهای فرکانس متغیر می توانند به شما در کسب و کارتان کمک کنند.

 

VFD چیست؟

 

سرعت موتور AC به دو روش مدیریت می شود – یا با کنترل فرکانس یا ولتاژ. کنترل فرکانس به دلیل چگالی شار مداوم نسبت به کنترل ولتاژ، پایداری بیشتری را ارائه می دهد. اینجاست که کار VFD ها نمایان می شود. به زبان ساده، دستگاهی است که فرکانس ثابت و ولتاژ ثابت برق ورودی را به فرکانس متغیر و ولتاژ متغیر خروجی برای کنترل موتورهای القایی AC تبدیل می کند.

 

این شامل دستگاه های الکترونیکی قدرتمند (مانند MOSFET، IGBT)، واحد کنترل مرکزی با سرعت بالا (مانند DSP، یک ریزپردازنده) و دستگاه های حسگر اختیاری بسته به استفاده است.

 

 

اکثر کاربردهای صنعتی به سرعت ثابت در شرایط عملیاتی عادی و سرعت متغیر در شرایط اوج بار نیاز دارند.

 

 

چرا به VFD نیاز دارید؟

 

VFD ها در بسیاری از تنظیمات مختلف صنعتی و تولیدی استفاده می شوند، اما آنها به ویژه برای کنترل پمپ های لجن و دوغاب ارزشمند هستند. پمپاژ آب نسبتاً یک فرآیند ثابت است زیرا آب در طول فرآیند وزن یا چگالی آن را تغییر نمی دهد. اما یک دوغاب اغلب به طور ناهموار مخلوط می شود. آنچه در پمپ حرکت می کند ممکن است در عرض چند ثانیه از حالت چسبناک به مایع رقیق تبدیل شود. هنگامی که پمپ در میدان قرار می گیرد، این می تواند به سرعت منجر به مشکلات مختلفی شود. 

 

 

پمپی که مخلوط بسیار غلیظی را با مواد جامد زیاد حرکت می دهد، نسبت به پمپی که مایع رقیق را حرکت می دهد، به قدرت متفاوتی نیاز دارد. از آنجایی که VFD ها می توانند عملکرد پمپ را تنظیم کنند، تغییرات سریع در بار عملیاتی را می توان به راحتی و بدون هیچ وقفه ای جبران کرد. مزایای اصلی VFD هنگام کار با پمپ دوغاب عبارتند از:

  • به حداقل رساندن تعمیر و نگهداری پمپ با کاهش فشار کل سیستم و حفظ کارایی کامل تجهیزات

  • کنترل هزینه های انرژی که در بسیاری از صنایع با حاشیه های محدود مهم است

  • حذف تعداد شیرهای کنترلی که نیاز به تعمیر و نگهداری و نصب حسگر جداگانه دارند

  • کنترل سرعت موتور بدون تغییر به موتورهای DC پرهزینه

 

پمپاژ دوغاب های ساینده و سخت مانند فاضلاب یا خمیر کاغذ به دلیل وجود جامدات بزرگ و تغییر در ویسکوزیته چالش برانگیز است. همه این مشکلات می تواند به پمپ ها آسیب برساند زیرا آنها برای کار با بار و سرعت ثابت طراحی شده اند.

 

 

درایوهای فرکانس متغیر، پمپ‌های دوغاب و موتورهای آن‌ها را قادر می‌سازند تا تغییرات مواد پمپ شده را تغییر دهند تا اطمینان حاصل شود که سیستم همیشه با حداکثر بازده انرژی کار می‌کند.

 

به ما کمک کنید

 

در خدمات DTR، سال‌هاست که کنترل‌کننده‌های موتور VFD با کیفیت را برای مشتریان در سراسر غرب کانادا ارائه می‌کنیم. چه در زمینه کشاورزی، نفت و یا خدمات صنعتی هستید، ما می توانیم بهترین راه حل ها را برای نیازهای تجاری شما ارائه دهیم. ما همچنین خدمات اضطراری 24 ساعته را برای مشتریان خود ارائه می دهیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *